Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι τα πειράματα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του μαθήματος της Φυσικής και αποτελεσματικό εκπαιδευτικό εργαλείο (Arons, 1991; Χαλκιά, 2000; Καλκάνης, 2003). Είναι, επίσης, αποδεκτό ότι η εργαστηριακή άσκηση είναι απαραίτητη στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών (Nersessian, 1991). Άλλωστε, η αξία των πειραμάτων κατά τη διδακτική πράξη έχει αναφερθεί και αναγνωριστεί εδώ και πολλά έτη (Κόκκοτας, 1998). Έχει, μάλιστα, αποδειχθεί ότι η εμπλοκή μαθητών σε πειραματικές ασκήσεις ενισχύει τη μάθηση (Rutherford, 1993) και οδηγεί στην επίτευξη του περιεχομένου της επιστήμης (Bredderman, 1982; Brooks, 1988; Mattheis & Nakayama, 1988; Saunders & Shepardson, 1984).

Παράλληλα, οι πειραματικές δραστηριότητες δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία (Σολομωνίδου, 2001; Hofstein & Lunetta, 2004) καθιστώντας τους ικανούς να ερμηνεύουν τα φαινόμενα των Φυσικών Επιστημών, αφού μέσα από υποθέσεις, ελέγχουν και αναδομούν τη γνώση τους.

Από την άλλη μεριά, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρουσιάζει μια σειρά από οφέλη για τους ίδιους τους μαθητές. Σύμφωνα με το Λιοναράκη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι αυτή που «διδάσκει και ενεργοποιεί το μαθητή πώς να μαθαίνει μόνος του και πώς να λειτουργεί αυτόνομα προς μία ευρετική πορεία αυτομάθησης» (Λιοναράκης, 2005, σ.26). Επίσης ο Λιοναράκης (Λιοναράκης, 1999, σ.9) αναφέρει ότι «…το μέλλον της εκπαίδευσης δεν είναι η διδασκαλία, αλλά η μάθηση. Η μάθηση με την έννοια μιας διαρκούς δραστηριότητας του ανθρώπου να αντλεί πληροφορίες από το περιβάλλον του που είναι γεμάτο πληροφορίες και με ποικίλους τρόπους να τις επεξεργάζεται... »     

Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω, είναι φυσικό πως η εργαστηριακή άσκηση από απόσταση βοηθά ενεργά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (Gomesetal 2009) και συντελεί στην υλοποίηση εργαστηριακών ασκήσεων οι οποίες δεν εμπίπτουν στο αναλυτικό πρόγραμμα. Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν σε διατάξεις οι οποίες θα ήταν επικίνδυνες αν υλοποιούνταν στα πλαίσια της σχολικής τάξης (Gomesetal., 2009), όπως για παράδειγμα την ακτινοβολία μιας ραδιενεργούς πηγής και την μέτρηση της με έναν ανιχνευτή Geiger – Müller. Τέλος, είναι αναγκαίο να επισημανθεί η θετική αντιμετώπιση που είχαν μαθητές με ειδικές ανάγκες, όπως κινησιολογικές (δυσκολία κίνησης στο χώρο του εργαστηρίου καθώς και δυσκολία στη χρήση των οργάνων μέτρησης και παρατήρησης) αλλά και ακοής ή/και όρασης (Scanlon et al. 2004).

Στην ιστοσελίδα αυτή ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει εξ αποστάσεως 6 διακριτά πειράματα ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Πιο συγκεκριμένα μπορεί να εκτελέσει ένα πείραμα επιβεβαίωσης του νόμου του Ohm, δύο πειράματα συνδεσμολογίας αντιστατών, δύο πειράματα με LED (προσδιορισμός σταθεράς του Planck), και τρία πειράματα στα οποία αποδεικνύεται ότι ο νόμος του Ohm δεν ισχύει σε λαμπτήρα πυρακτώσεως καθώς και σε LED.

Ευχαριστούμε και καλή σας διασκέδαση!